04 oktober 2006

It's a Kesostraphy!

Igår hamstrade jag två nya paket av Ananas-Keso här i Kista Galleria, eftersom centrala Stockholms livsmedelsbutiker verkar bojkotta just den produkten - och jag äter mängder till min frukostgröt.

På vägen hem från jobbet så stannade jag hos M i Näckrosen och blev bjuden på helt fantastiska pannkakor med hemmagjord hjortronsylt (och skogshallon-dito) och Keson hamnade då i M's kyl. Var dock väldigt noga med att inte glömma dem eftersom (och jag upprepar) Ananas-Keso = hårdvaluta innan för tullarna.

Imorse hittade jag två paket Ananas-Keso i min jobbväska.
Där hade de bott där i natt.
Eftersom chocken blev för stor så åkte de in i kylen istället för i sophinken och där de står nu. Jag antar dock att jag inte ska försöka äta dem...

Så nu får det bli en runda till Gallerian idag också, alternativt hålla alla tummar, ta en grym chansning och köra en livsmedelsaffärsturné från Karlbergs Station och hem och chansa att någon tagit in ett paket av misstag.
Jag har för mig att jag lyckats med det en gång. Men det kan ha varit en dröm.

1 kommentar:

Fredrik sa...

lukta, provsmaka... men de lär inte hålla särskilt länge... men testa...