18 oktober 2006

Dagens Lunchvideo(s)

Hemma med halsont, för uttråkad för att blogga - men självklart ger jag inte upp mina lunchvideos!

Fortsätter mitt lunchvideotema med brittiska tjejgrupper och inser snabbt att veckans dagar börjar ta slut! Imorgon och på fredag måste jag ju presentera mina två absoluta favoriter. På fredag den överlägsna vinnaren av "Bästa Brittiska Tjejpopgrupp", och i morgon den överlägsna vinnaren av "Bästa Minne till en Video med en Brittisk Tjejpopgrupp"...
Idag blir det därför tre stycken videos som inte fick plats, men absolut var tvugna att vara med!

Först genombrottsvideon med ett av Storbritanniens stösta tjejpopband just nu: Girls Aloud.

Ett av de få popband (i världen?) med ursprung från en dockusåpa (Popstars 2002...även om Nadine Coyle slagit igenom året innan i irländska Popstars, kommit till final, men diskats på grund av att ha ljugit om sin ålder) som haft 10 singelhits och släppt fyra skivor.
Här är deras första singel som de vann TV-serien med (de slogs om vinsten mot ett parallelluttaget boyband) – Sound of the Underground.



Mitt absoluta favoritband i våras var ju The Pipettes, så självklart måste de också få visa upp sig under den här veckans lunchserie. Videon till Pull Shapes har jag haft med tidigare i bloggen, så här får de vara med med sin genombrottssingel här i Sverige – Your Kisses are Wasted on Me



Och okej. Vad man än tycker och tänker så finns det ju en grupp som man bara inte kan hoppa över när man snackar brittiska tjejpopband... Jag pratar (såklart) om Spice Girls. Nu för tiden är det lite svårt att förstå hur nytt och stort det var när de slog igenom med Wannabe, men det var något helt annorlunda som de här fem tjejerna kom med. Glömmer aldrig hur de floppade den i P3s "Flipp eller Flopp?" och sedan tvingades skämmas vecka efter vecka när den vägrade lämna listorna över hela världen...
Nu är det inte den vi ska se, utan min personliga favorit (japp, jag erkänner...jag har den fortfarande i iPoden och lyssnar på den ibland när jag behöver piggas upp) – Spice Up Your Life



OK. Stop och Goodbye för idag.
Imorgon blir det också mer än en video..men av samma grupp. Och med ett ganska kul minne till.

Inga kommentarer: