03 oktober 2006

Dagens Lunchvideo

Dagens lunchvideo anspelar lite på dagens namnsdagsbarn.
År 1992 under min tågluff ramlade jag och M in på en biograf i Wien. Längst fram var de billigaste platserna, och filmen vi såg - dubbad till tyska - var Tim Burtons mästerverk Batman Returns (mit der Katzefrau!)

Filmen är fortfarande en av mina absoluta favoritfilmer alla kategorier (Castingen! Scenografin! Regin! Musiken!), det är en av de filmer jag sett flest gånger - och nu i helgen så fick jag äntligen DVDn (dubbeldiscen) som jag ska njuta av de kommande veckorna när jag känner mig lite nera (tack, gubben!) – och det är från den filmen jag tagit mitt Qruiser/Bloggnamn Oswald! I videon - som även finns i en Batmanfri version - dyker Oswald himself upp tror jag för övrigt.

I’ll give you: "Face to Face" med Siouxie and the Banshees skriven av den alltid lika magiska Danny Elfman


Inga kommentarer: