14 september 2006

Veckans Bästa för Dina Sinnen

Hör: "Beware of the Dog" med Jamelia
Popjustice har hyllat den ett tag och nu när jag äntligen hör den så kan jag bara hålla med: Jamelia har tagit Depeche Modes "Personal Jesus" och gjort en Rhianna...eller varför inte en Alcazar? Resultatet (som bitvis får Qruisers Depech-klubb att gå i taket av ilska) är i min värld en dansgolvsvältare av astronomiska mått - klart besläktat med det Oakenfold/Murphy gjorde nyligen.

Lukta: Prada…
…i alla fall om du är tjej. Den luktar fantastiskt! För oss killar verkar det vara smått omöjligt att hitta den motsvarande herrdoften så jag får veta om det är lika bra – eller är det bara för att jag mest letat på flygplatser?

Känn: Septembervärmen
Har för mig att det var en varm september ifjol också, men visst känns det lite udda? Och nog är det en upplevelse att sitta i shorts och på fullaste allvar få frågan om man köpt några julklappar ännu.

Smaka: Salt&Vinäger Chips
Frossar och hamstrar så fort jag kommer utomlands – det är verkligen de absolut godaste chips jag vet. Förstår inte varför de blev ett sådant fiasko i Sverige…men å andra sidan förstår jag inte varför folk äter Sourcreme-chips heller.

Se: "House", onsdagar på TV4
Jo. Vissa saker kan inte säga förmycket. Gillar du TV. Gillar du spännande och snygga serier med bitska repliker och en smula allmänbildning. Då gillar du garanterat doktor House och hans tre assistenter när de äntligen får Sverigepremiär genom TV4s försorg nu på tisdag. Ska fyran ha en riktig succé så är det denna.

Undvik Däremot:
Sömnbrist, Lissabon, Att vara Soffliggare på söndag

Inga kommentarer: