30 augusti 2006

Torsdagskortisar

** Andreas Nordströms sågning av Basshunters nya..."skiva"...i Expressen är nästan elakare än min.

** Tredje säsongen av antingen "Lost", "Veronica Mars", eller "Grey’s Anatomy" kommer inledas med att en av de absoluta huvudfigurerna dör har det avslöjats... Snälla, snälla låt det inte vara Sandra Oh’s Christina i Grey’s... Ryktet gick ju i våras om att någon av brudarna skulle bort...och min magkänsla har hela tiden tänkt Christina. Hoppas jag har fel... Låt hellre folk dö som flugor i "Lost" (det gör de ju ändå) och "Veronica Mars" (som tillhör kategorin "serier jag vet jag borde se, men jag har fan inte tid").

** Har Quetzala Blanco lyckats vara den ende i Sverige som tydligen missat att Lisa Miskowskys nya skiva är hennes a n d r a samarbete med Jocke Berg? Eller hur ska man annars förklara meningar som:
"Lisa Miskovsky har kastat ut de Backstreet Boys-glättiga texterna och sitt gamla sound som mest gav vintersportbräda-vibbar. Inte en dag försent. I stället låter det som att hon har förkovrat sig i Marit Bergman och lyssnat in sig på Madonna och såklart på producenten Kent-Jocke Berg."
En mening som redan är helt omöjlig att koppla med sin skumma blandning av referenser. Tror jag måste införskaffa skivan genast bara på grund av
den här recensionen.

** Ett annat intensivt TV-rykte är att när tidigare "Invasion"-favoriten
Eddie Cibrian dyker upp i nya serien "Vanished" (hyfsat svalt mottagn i USA vad jag har hört) så försvinner nuvarande huvudpersonen (QaF-berömda) Gale Harold. Har ingen aning varför.

** Ett roligare rykte är det på bloggen som kallar sig
Madonna’s Personal Blogg och somberättar att Mads blivit erbjuden huvudrollen i filmversionen av Mamma Mia. Sanning? Eller ett bög-fans våta dröm? Who knows?

** Play.com har en
lite annorlunda låtlista på Justin Timberlakes skiva än vad vi är vana vid. Vet de något vi inte vet? Eller bör de kanske bara snegla lite på iTunes och be någon uppdatera sidan?

** Efter att ha läst
DN's recension av Sara Kadefors nya bok vill jag bara läsa den ännu mera:
"Det här är kärnpunkten i Sara Kadefors nya roman "Fågelbovägen 32", ett slags modern sedeskildring, så vass och skärpt att jag inte har läst bättre på år och dag."
Behöver något nytt för jag avslutade senaste Arne Dahl-boken på lunchen och befinner mig plötsligt i ett litet vakum...men bara tills jag kommer hem. Där väntar en bok jag köpte i helgen som ska bli väldigt spännande att läsa. Dessutom blir det äntligen lite engelsk läsning efter all svensk litteratur jag plöjt i sommar. Inget fel i det. Men omväxling förnöjer.

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

Jag har hört Anna-låten två gånger nu. Båda gångerna på Patricia.
Vad jag tycker om Blanco-Fjanko vet du redan... ;)

Anonym sa...

Oj. Namndroppa så många som möjligt på kortast möjliga tid. Och gör det helt fel så man inte förstår någonting. Med tanke på hennes recension måste hon ju HELT ha missat förra skivan?! Och visst, man kan ju inte köpa alla nya skivor som kommer ut men HUR kan hon ha missat t.ex. "Lady stardust"?!?