27 augusti 2006

Skivrecension: Kasabian - Empire

Kasabian
Empire

Jag vet inte så mycket om Kasabian. Deras musik kan man fortfarande lättast beskriva som klassisk britpop (men åt glammrockhållet) med diverse elektroniska inslag. Låten L.S.F från förra skivan är än sjukt bra låt, och även om det inte riktigt finns något som matchar den här så finns det tillräckligt mycket trevligt för att den här skivan ska få stanna kvar en liten stund i min iPod. Helt galna och kaotiska saker som Apnoea och nya skräniga singeln Empire samsas med mera melodiösa saker som Seek & Destroy och en gitarrballad som British Legion, och sammantaget är det en typisk sådan skiva som jag skulle kunna sätta på under en förfest med mitt lilla heteroposse i J.A.C.K eller köra i bakgrunden när jag tränar. Men i jämförelse med förra skivan? En STOR besvikelse.

Köp på iTunes: Seek & Destroy

.

Inga kommentarer: