03 maj 2006

En Sjuk Morgon

Okej... Blir ingen 1/3-årssammanställning. Fick förbud från FF att lägga massa ny stress på mig själv genom att hitta på massa nya uppgifter jag måste hinna med. Han är smart den där mannen. Så vad har jag gjort istället?

A) Lyssnat på Magnus Carlssons nya skiva.
Hm. Vad ska man säga? Vad trodde han? Glenmark liksom... Det låter bara så hopplöst daterat. Dansbandselgitarrer... My god. Visst, vissa låtar är inte helt fel. "Mellan Vitt och Svart" skulle kunnat lega som B-sida på Glenmarks "Jag Har Blommor i Mitt Hår" (och ja, jag säger det som något positivt) och det är ett stort frågetecken varför de inte valde att hotta upp denna till MF istället för trötta "Lev Livet". Dessutom gillar jag ju Magnus (en av mina bästa "Jag Mötte Lassie" är när jag messade massa med MrC på Napstertiden och fick massa roliga ABBA-låtar av honom) egentligen. Men även om man sjunger låtar som heter "Discodåre" där man refererar till både Alcazar och "I Will Survive" så måste det låta disco också för att jag ska älska det. Och det gör det inte. För vet ni vilken av mina skivor som Magnus nya påminner allra, allra mest om (helt allvarligt nu)? Soundtracket till Aladdin! Lyssna på "Som Din Himmel Ger Mitt Hav" (sicken spya till titel by the way) och försök påstå något annat.
Betyg: 4 besvikelser av 10 möjliga

B) Kollade Malous förmiddags-TV
Riktigt bra sjuk-TV. Malou hade ett lesbiskt par i soffan som berättade hur det var att leva ihop och skaffa barn. Om vad man gör när lill-killen undrar vad en pappa är och kräver en sådan som kan lyfta upp honom på taket till lekstugan osv. Najs. Sedan hade Malou gymping med en hunk och en stor rosa pilatesboll, och nu pratar hon med en präst...eller det KAN vara den blivande biskopen tror jag...och en ateist. Däremellan hann hon med en halvtimmes boksnack, där de recenserade Jonas Gardells nya bok "Jenny". Fan, vad jag vill läsa den nu! Har läst de första två om Juha och Jenny och de grep mig något otroligt. Här var det idel lovord från alla i Malous lilla bokklubb - även om de inte rekommenderade att lyssna på gardells inläsning, eftersom han lätt kommer ivägen för sin egen storhet. "Gardells största problem är Gardell själv - att man missar att det handlar om andra personer och bara tänker Jonas!", sa någon. Ska kasta mig över den när den kommer....vilket med min läsdiciplin just nu förmodligen betyder "på semestern i sommar".

C) Käkat frukost
Köpte bagles (fusk bagles...bara formade som bagles, men inte kokta) på Ljunqvists och en stor tröst-Latte på 7Eleven. Dessutom gick jag tillbaka och köpte en svindyr halvliter med Häägen-Daaz nya Champagne&Jordgubbsglass. Some glamour and gayness in all the sickness!

Nu blir det Prison Break eller Gilmor Girls eller Lost eller This Life. Distanspuss.

7 kommentarer:

Anonym sa...

My god, Kenny!

Du kommer bara bli sjukare om du trycker i dig fusk-Caffe Latte och fusk-bagles. Nog har du nästan lika långt till Nero eller Ginos som till 7Eleven?

Krya på dig, snygging!

Oswald sa...

Nääää. 7Eleven ligger ju i mitt hus. Bara att ta hissen ned liksom. Längre orkar man inte gå med svettig tröja och mysbyxor...

...och jag måste säga att av alla maskin-Lattar jag köpt så är sjuelvas den klart bästa. Den är fem mil från Pressbyråns riktigt äckliga dito...och dessutom 42 ljusår från det där automtkaffet med trekantsmjölk jag skulle hällt i mig i Kista annars vid den här tiden. ;)

Aronson sa...

Gardells Jenny har redan kommit. Finns på Åhléns för, om jag kommer ihåg rätt, 149 kr...

Oswald sa...

Oj, okej. Så bra koll har jag på litteratur...

Anonym sa...

är man sjuk i Stockholm går det i alla fall att få tag på fusklatte och fuskbagle, är man sjuk i en villaidyll fyra mil söder om Göteborg så finns det Gevalia, lättmjölk och Bragokex :-)

fast det är klart, jag har en solig gräsmatta att läsa tidningen på så jag skall inte klaga

Oswald sa...

Jag har en balkong som badar i sol...men min jävla feber bara stiger så sol känns liksom inte aktuellt.
=(

Anonym sa...

Hääge-Daaz insåg jag nu..glassen alltså *rusar*