26 juni 2008

En tjocksmal, tack!

Jaha.
Här försöker man med morgonpromenader och nyttig mat...och så visar det sig att jag fortfarande inte blir något annat än dagens modeord: Smaltjock!












Notera att det inte är tjocksmal...smal är något bra...utan smaltjock.
"Du trodde du var smal men HAHAHAHAHAHAHA - du är FET!"

För er som inte har Aftonbladet Plus kan jag meddela att några av tecknen på att du är tjocksmal är att du har ett midjemått över 94cm som kille (80 som tjej) och att du har några av följande tecken:

* Någon av - eller bägge – dina föräldrar har fel kroppsform.
(hur länge ska man straffas för sina föräldrars problem?)
* Du rör dig mindre än en halvtimme om dagen (du ska bli lätt andfådd för att det ska räknas).
(lätt anfådd? vad menas med det? att man blir det enkelt?)
* Din mat går mest i dova färger (snarare än färgglad och rik på olika sorters frukt och grönsaker).
(brun banan = inte bra gul banan = bra)
* Du äter smör och grädde (mättat fett) flera gånger i veckan.
(va? kan jag bli tjock då?)


Nu ska jag iallafall släpa mitt smaltjocka arsle till gymmet.

1 kommentar:

Björn sa...

Äh, vad gör det om du har lite trivselkilon, så länge det inte är någon fara för din hälsa? Blir så trött på alla dessa västerländska snedvridna kroppsideal som bara får folk att må dåligt. Dessutom får ju praktiskt taget alla killar valpmage efter trettio. Tycker bara det är gulligt att klappa på ;)