05 september 2007

Pilotprojektet 2007

Lipstick Jungle
NBC, Söndag 21.00
Start: Okänt – "Januari 2008"


Det börjar ju lovande; att det bygger på en bok av Sex and the City-författarinnan Candace Bushnell och har den smålökiga taglinen "These women aren't looking for MrBig – they ARE Mr Big!", att det har tre kvinnor i huvudrollen där en spelas av Oswaldfavoriten Kim Raver från 24, och de första scenerna är fullständig NYC-onani till tonerna av Madonnas I Love New York…men sen. Stön! Sen blir den här klassiska såpopera om Nico, Wendy, och Victory (och deras liv som tre av "New York's 50 Most Powerful Women" enligt The New York Post) en fullständi orgie i klyschor, trist manus vi sett hundra tusen varianter av innan och karaktärer som man inte bryr sig ett skvatt om. Kanske är det min nämnda tidigare beundra för Kim Raver som gör att jag tycker hennes företagsledare som lockas lite av att ha sex med en yngre man fungerar hyfsat, medan Brooke Shields är en total katastrof som filmproducenten med en karriärsavundsjuk man och BeverlyHills90210-bruden Lidsay Price är helt ointressant som modedesignern som blir uppvaktad av en mrBig-liknande svinrik karl.
Kanske hade jag för höga förväntningar, men jag hittar verkligen ingenting i det här som lockar mig – mer än möjligen miljöerna då. Men de får mig bara längta mera efter SatC-filmen och min resa dit i höst!

Fördel: Det är ganska snyggt fotat och musiken är kul.
Nackdel: Klyschiga karaktärer som inte berör alls och som man inte vill se mera av
Intressegrad: Låg
Gissat öde: Flopp. Om de inte gör om piloten på något sätt vore allt annat en chock för mig.
Popp or Poop? I (don't) wanna be a part of it, New Poop! New Poop!




Vad är Pilotprojektet 2007?

1 kommentar:

Martina sa...

Ja fy fanken vad trist det var. Hoppas Dirty Sexy Money inte gör mig lika besviken..