16 januari 2007

Äcklig Nymoralism & En Söt Liten Video

Marc Cherry – hjärnan bakom Desperate Housewives – beklagade sig i veckan över att det kostar dem ungefär $100.000 extra per avsnitt att retuschera bort alla bröstvårtor i efterhand när de filmat alla scener (då två av skådespelerskorna vägrar bära BH). Så är nämligen reglerna efter Janet Jackson Nipple-Gate härom året...och ingen vill bli stämd igen på de summorna somutdömdes då.
(Cherry suckade dessutom över att det bara gäller nyproducerad TV, och att han kunde gå hem och se ett gammalt avsnitt av Vänner och det var en veritabel bröstvårtsfest (nipple-fiesta) på gång där i varje avsnitt…)


…samtidigt lär jag mig i denna fantastiska lilla YouTube-video från favoriten Jay Brannan (han finns såklart på MySpace också, där jag följt honom ett tag) att filmen Shortbus – det var där jag såg Jay första gången – numera inte går att hitta vid en vanlig sökning på imdb.com. Tydligen ansågs Shortbus vara för provokativ för att få ha en sida där man listar skådespelarnas namn, vilka den priser den fått etcetera, och går nu bara att hitta om man är en registrerad medlem med vuxenfilter.

Den här nymoralismen får mig att vilja kräkas!

Lyckligtvis finns det sådana här små frisoner med Jay, hans filmlåt från Shortbus och inspelad i en "toalettstudio på Manhattan".


1 kommentar:

Fredrik sa...

Kan man inte ha honom hemma i badrummet, spelandes, när man duschar?