04 september 2006

Bara Så Ni Vet

* Popjustice har lagt upp Nelly Furtados nya video till "No Hay Igual", en låt vars storhet jag aldrig förstått...men MrC älskar den. I fortsättningen kommer jag lämna alla analyser av Timbalandproducerad musik till honom och FF. I have obviously not a clue.

* Min kollegas kommentar till att Steve Krokodiljägaren är död var "Igen? Blev han inte uppäten av en krokodil för ett tag sedan?". You only live twice, eller hur det nu var.

* Imorgon är det amerikapremiär för tredje säsongen av "House". Längtar redan. Förra säsongens sista avsnitt var lysande. Direkt efteråt på Fox börjar deras nya serie "Standoff" om två gisslanförhandlare som blir kära på jobbet. Har inte sett piloten så jag vet inget om den – mer än att Ron Livingston har den manliga huvudrollen...ni vet han inga SatC-fans kan förlåta för att han dumpade Carrie med en PostIt-lapp...

* Min kollega avslöjade förövrigt precis att han haft feber hela helgen och han sitter här och nyser och snorar nu... Jag som är hypokondriker fick givetvis genast panik och såg Portugalresan försvinna i febertöcken. Å andra sidan slipper jag flyga i så fall...

* Bäst kritik hittills på filmfestivalen i Venedig (där "Brokeback Mountain" vann ifjol) verkar Stephen Frears "The Queen" ha fått. Helen Mirren spekuleras redan vara aktuell för Oscarsnomniering för sin tolkning av den engelska drottningen och hennes turer fram och tillbaka med Tony Blair efter Prinsessan Dianas död.

2 kommentarer:

Kim da Costa sa...

The Queen låter som en film för mig. Du har sån kulturkoll, darling.

Anonym sa...

jag älskar 'no hay igual'.
men tro mig, det tog ett tag...
=)