24 juli 2005

Läget Just Nu - Vecka 30

Bra Saker Just Nu:

"A Long Way Down" – Bok av Nick Hornby Ny
Min favoritförfattare Nick Hornbys senaste är ett stort steg framåt efter den ganska trista "How to be Good". Genial upptakt : fyra människor möts på ett tak – alla med intentionen att ta livet av sig. Recension HÄR så fort jag läst ut den.
Röd/Vita Boss-skor Ny
Hela våren/sommaren har jag letat efter ett par skor…så tillslut köpte jag ett par helvita "Le Coq Sportif"-sneakers…bara för att dagen efter hitta dessa supersnygga röd/vita Boss-sneakers och bli blixtförälskad. Röd är ju min favoritfärg och Boss-besattheten har jag fått ärva av bästis-Johan. Det var bara att hala upp plånboken för andra dagen i rad.
"Precious" – Kommande Singel med Depeche Mode Ny
Nya Depech-singeln låter märkligt mycket Kent. Som om DM försöker låta som när Kent Kent försöker låta som DM. Typ. Svårt att förklara (men tar man bort ett av de elektroniska ljudlagren och ersätter det med gitarrer så skulle det vara precis som en Kentlåt) så jag låter bli. Jag älskar ju Kent. Och mina vänner är besatta av DM. Så denna singel gör det bara lättare för mig att ryckas med av deras entusiasm inför kommande fullängdaren.
Semester 2v
Det ligger någon form av humor i att man jobbar i en månad med 30 grader varmt ute – och när man sen får semester så sjunker temperaturen ungefär 15…eller att det inte regnat en millimeter regn på en månad i Karlskrona förrän jag kom hem till mina föräldrars villa – en timme senare kom det över 10mm. Fast visst…det är rätt skönt att kunna läsa böcker och äta massa mat hela dagarna istället för att jobba…
...så semester är nog en hit trots allt.
"Harry Potter and the Half-Blood Prince" – Bok av J.K Rowling 2v
Jag kan inte smälta att hon gjorde det… Hon hade ihjäl honom. Helt sjukt. Men längtan efter nästa (tillika den sista) Harry Potter-bok kunde knappast vara större. Med de nya förutsättningarna kommer det att bli en helt annan typ av bok än de sex första – något som behövdes efter en hel del upprepningar i denna.
"Worms World Party" - Dataspelsklassiker Ny
Vad gör man om regnet öser ned och man bara kan modemsurfa? Jo, man letar upp en gammal dataspelsklassiker och mejjar ned maskar på löpande band för att få ut sin frustration över det dåliga sommarvädret.
Morgonpromenader 13v
Denna veckas enda motionsform….och endast med U2 i iPoden (såklart!) eller med syrran (sällskap är jättetrevligt).
Dessutom denna veckan: Nya, grönare rundor i Vedeby!
1000 SMS för 100 kronor Ny
Telias nya giv gör att man som SMS-beroende kan hålla kontakten med alla – och då menar jag alla – även om man befinner sig på andra sidan Sverige…utan att bli ruinerad.
Glass Ny
Gräddig mjukglass i Kristianopel eller (fortfarande lika) gigantiska strutar på Glaciären. Karlskrona är en himmel för glassätare (och ett helvete om man försöker tappa kilon).
Bloggar 7v
Det är anmärkningsvärt vad extremdåligt väder kan göra för blog-frekvensen…

Tveksamma Saker Just Nu:

Skriva för QX
Känns som en jätterolig grej och en kul utmaning. Frågan är bara om jag klarar det? Vissa polare varnar redan för att det är ytterligare en grej som kan ge mig prestationsångest…själv ser jag fram emot det hur mycket som helst!

Dåliga Saker Just Nu:

Nya Terrorattacker
Vad var det vi sa om det där nu? LÄGG AV! It’s sooooo 1970!
Regnväder
Jag är i Karlskrona för att sola. Och bada. Vad i helvete! HUR kan jag pricka ännu en sådan här vecka i det som sägs vara Sveriges solsäkraste hörna??
Lasse Larsson (Sydöstran) & Jonas Cramby (Expressen)
De två filmrecensenterna i Sverige som jag har absolut minst filmsmak gemensamt med…och dessutom avskyr jag deras sätt att skriva. Bara att Lasse Larsson hela tiden använder begreppet "rulle" när han ska prata om en film… *gaaaah*

Ungefär så just nu.

Inga kommentarer: